Jornadas sobre turismo en Sober
Sober se convirtió ayer en el epicentro del debate técnico sobre el turismo en Galicia con la celebración de la jornada «A sustentabilidade do turismo en Galicia: os riscos da turismofobia», organizada por la Unión de Consumidores de Galicia (UCGAL) y la Confederación ConsumES, con la colaboración de la Axencia de Turismo de Galicia. El encuentro reunió a decenas de profesionales del ámbito académico, institucional y empresarial para analizar los desafíos del sector.
En la apertura, Miguel López Crespo, secretario xeral de la UCGAL, afirmó que «queremos unha fotografía real do fenómeno e entender por que as mensaxes negativas acaparan titulares», subrayando que muchas tensiones atribuídas al turismo «veñen de antes e son estruturais». También advirtió que «a taxa turística é inoportuna agora mesmo; o prioritario é planificar de verdade», apelando a la planificación integral del territorio, la coordinación institucional y la comunicación responsable.
Javier Arias, delegado territorial de la Xunta en Lugo, clausuró la jornada destacando que «os datos amosan que imos polo bo camiño: estamos a atraer visitantes» y apostó por seguir desestacionalizando la demanda. La cita concluyó con un consenso general: anclar el debate público en evidencias, reforzar la coordinación «entre administracións e avanzar cara a unha gobernanza colaborativa que combine dinamismo económico e calidade de vida local».