Miguel Fernández, alcalde de Lugo, reclama a la Xunta de Galicia que inicie de forma «inmediata» las obras de rehabilitación de la Casa da Torre, en el barrio de A Tinería, tras cumplirse nueve meses desde la concesión de la licencia urbanística por parte del Concello. «Despois de todos este tempo, semella que o que de verdade falta é vontade política de comezar a rehabilitación deste inmoble emblemático, propiedade do goberno galego, que leva anos en estado de ruína», afirma el regidor, que dice que la licencia fue concedida el 2 de octubre de 2023 «tras un ano de espera pola subsanación da documentación por parte da administración autonómica».
Fernández señaló que el Concello ya había solicitado anteriormente mayor agilidad en este proceso, como ocurrió durante la visita de la conselleira de Vivenda en marzo, e insistió en que «o proxecto conta co respaldo técnico municipal». La propuesta contempla varios posibles usos para el edificio, entre ellos acoger la sede de la Asociación de Empresarios de Hostalería de Lugo (APEHL) o una oficina de turismo. «O Concello validou no seu momento o estudo de detalle que a Xunta tivo que modificar para respectar o PEPRI e os elementos medievais orixinarios do inmoble», indicó.
El alcalde subrayó la relevancia del entorno, en el que «conflúen dous bens patrimonio da humanidade: a Muralla romana e o Camiño Primitivo». «Desde o Concello fixemos un gran esforzo para reformar a contorna da Porta Miñá, cun proxecto de humanización e peonalización de case tres quilómetros, como parte da estratexia DUSI Miramiñae», apuntó Fernández. En ese sentido, considera que la rehabilitación da Casa da Torre permitirá «mellorar un dos barrios máis emblemáticos da cidade, chamado a converterse nun punto estratéxico a nivel turístico».