El PSOE de la provincia de Lugo acusa a los senadores del PP lucense de «volver a cargar contra o Goberno de España para agochar a década perdida da Xunta en materia de vivenda». Los socialistas consideran «indecente» que el Partido Popular atribuya al Ejecutivo central una problemática que, a su juicio, deriva directamente de la falta de política pública por parte del Gobierno gallego. Recuerdan que Galicia acumula cerca de medio millón de viviendas vacías —alrededor del 30% del parque residencial— mientras más de 22.000 personas están inscritas en el registro oficial en busca de una vivienda pública.
El PSdeG sostiene que la crisis de acceso a la vivienda en la provincia no está en Madrid, sino en Santiago, donde la Xunta «non chegou nin a executar a cuarta parte do orzamento destinado a vivenda» en distintos ejercicios, e incluso «nin sequera alcanzou o 10% nos primeiros nove meses». Subrayan tamén que a competencia na promoción pública é fundamentalmente autonómica e que «o PP manipula para crear un relato falso» ao afirmar que o Goberno de España non subvencionou vivenda pública en Lugo. Además, denuncian que A Mariña quedou excluída das 4.000 vivendas anunciadas pola Xunta para 2026, pese a ser unha das comarcas con maior demanda.
Frente a la falta de acción autonómica, los socialistas destacan que «onde hai gobernos socialistas si hai respostas», citando el Plan Municipal de Vivienda impulsado en Lugo por el alcalde Miguel Fernández. Asimismo, reivindican el modelo propuesto por José Ramón Gómez Besteiro para Galicia, centrado en aumentar el parque público, movilizar vivienda vacía e intervenir en zonas tensionadas. «Quen acusa ao Goberno de España de desatender á provincia é o mesmo partido que leva anos sen ofrecer ningunha resposta ás necesidades reais de Lugo», concluyen.