El portavoz provincial del PP, Antonio Ameijide, ha denunciado que tanto el presidente de la Diputación, José Tomé, como el teniente de alcalde de Lugo, Miguel Fernández, siguen respaldando el desarrollo urbanístico del entorno del Paseo do Rato en Paradai. Lo hacen, asegura, a pesar de asegurar públicamente a los vecinos que no quieren que se edifique en esa zona. “As súas decisións no pleno e nas reunións das xuntas de goberno e de compensación fan o contrario, impulsar a construción de edificios no Rato”, criticó.
Según Ameijide, en el Sector S13R existe una solución clara: después de 18 años sin avances, se podría resolver el conflicto aceptando la propuesta presentada en la demanda judicial de 2025. “Logo de 18 anos sen facer nada, o que deberían de facer é adoptar a opción que lles presentan na demanda xudicial de 2025 e devolver ao adxudicatario dos terreos os 900.000€ pagados no seu momento e que así os terreos volvan a ser de titularidade da Deputación, garantindo así as zonas verdes”, explicó.
En el caso del Polígono C, donde se proyecta levantar una torre de ocho plantas, la situación es similar. Concello de Lugo, Deputación y ADIF suman el 64,9% de la junta de compensación. “Poden tomar a decisión deter o desenvolvemento urbanístico hoxe mesmo xa que teñen o control da xunta de compensación”, afirmó el portavoz.
Desde el Grupo Provincial Popular critican que, tras pedir en tres ocasiones el plan parcial para el desarrollo urbanístico del Paseo do Rato, el documento les fue entregado el día anterior al pleno, a las 14:30 h, sin tiempo para su análisis. El plan, de más de 300 páginas, incluye la construcción de siete torres y 585 viviendas en la zona.
Ameijide insiste en que la responsabilidad recae en quienes tienen el control de las juntas de compensación: “José Tomé e Miguel Fernández teñen a sartén polo mango e que se eles queren poden paralizar hoxe mesmo o desenvolvemento urbanístico do entorno do Rato”.
Lamentan, además, la contradicción entre lo que los representantes socialistas dicen en público y lo que aprueban en las instituciones: “Mentres aos veciños lles din que non queren que se levanten edificios nos terreos que actualmente ocupan zonas verdes, á hora da verdade, nos plenos e nas reunións das xuntas de goberno e das xuntas de compensación o que fan é impulsar a construción de edificios no Paseo do Rato”.