El gobierno local de Lugo llevará al pleno una petición a la Xunta para financiar el SAF
Olga López Racamonde, concelleira de Cohesión Social, anunció que el gobierno local defenderá en el pleno de este mes una proposición para exigir a la Xunta de Galicia que financie el Servizo de Axuda no Fogar (SAF) conforme al coste real del servicio y «asuma a diferencia entre o prezo total e a achega das persoas usuarias». La iniciativa incluye también la petición de que la Xunta asigne de inmediato las horas necesarias para eliminar la lista de espera en el municipio, que, según los datos trasladados, afecta a 618 personas dependientes.
López Racamonde sostuvo que «o acordo recoñece por fin o infrafinanciamento, pero segue sendo insuficiente: a Xunta debe asumir o que marca a lei» y señaló que, pese al incremento pactado a través de la Fegamp, «os concellos seguimos cubrindo a diferencia ata superar os 21 euros por hora, que é o custo real no caso de Lugo». La concelleira añadió que «esta situación non se pode normalizar» al considerar que implica «financiar competencias que non corresponden ao ámbito local» y advirtió de los efectos sobre la atención a mayores y personas en situación de dependencia.
La edila indicó que «o SAF de dependencia chega a finais de ano con 618 persoas en lista de agarda» y afirmó que se trata de personas «ás que se lles recoñeceu un dereito pero non se lles presta o servizo». Además, apuntó al impacto presupuestario en el Concello, con inversiones que cifró en «medio millón no SAF de libre concorrencia fronte aos 82.000 euros que aporta a Xunta» y «arredor dun millón ao SAF de dependencia», además de una estimación de más de 34 millones entre 2024 y 2029, y cerró con un llamamiento al resto de grupos: «Agardamos que todas as forzas políticas se poñan do lado da veciñanza e defendan un financiamento xusto».