La Deputación de Lugo ha celebrado este sábado la VI Gala de los Premios á Excelencia Turística en el Salón de Actos del Pazo de San Marcos, coincidiendo con la conmemoración del Día Mundial del Turismo. El evento, promovido por el Consello Provincial de Turismo, ha reconocido a seis iniciativas destacadas por su labor en promocionar el territorio lucense y fortalecer la identidad provincial.
El presidente de la Deputación presidió el acto, en el que afirmó que "hoxe, máis que entregar uns galardóns, rendemos homenaxe ao compromiso, á creatividade e ao amor pola provincia de Lugo". La Deputada de Réxime Interior, Promoción do Territorio e Turismo, Pilar García Porto, acompañó al mandatario en la entrega de los reconocimientos.
Tomé destacó que estes premios honran iniciativas "que proxectan a nosa identidade ao mundo", y que "cada proxecto que recoñecemos fala de xente que cre na súa terra, que entende o turismo como unha ferramenta para xerar riqueza, para dinamizar o rural, para coidar o noso patrimonio e para proxectar a nosa imaxe ao mundo".
La gala estuvo presentada por Alberte Cabarcos y amenizada por la guitarra de Iria de Cabo, la Banda da Loba y la música de Raquel López. Las entidades premiadas fueron agasajadas con un diploma y una pieza de cerámica de Gundivós, símbolos de este reconocimiento. Los premios cuentan con tres categorías, orientadas a turismo, gastronomía y sostenibilidad.
En la primera categoría, Lugo Cambia ao Turismo Lucense, se entregaron tres premios:
- Descubrir Quiroga, programa de actividades para dar a conocer la riqueza natural, cultural y enoturística de la Ribeira Sacra, recogido por Vicente Parra Vizcaíno, teniente de alcalde de Quiroga.
- Queima das Fachas de Taboada, tradición ancestral que ilumina las noches de la localidad. Manuel Fidalgo Gayoso, de la Asociación Cultural as Fachas, y Roi Rigueira Agromartín, alcalde de Taboada, recibieron el premio.
- Foliada da Fonsagrada, evento musical y de baile que muestra la esencia de la montaña lucense, recogido por Jorge López Vázquez y Carlos López López (alcalde de A Fonsagrada)
En la categoría E para comer, Lugo á Gastronomía Lucense, fueron reconocidos:
- Feira do Queixo do Cebreiro, por el impulso de un producto emblemático que lleva O Cebreiro a miles de mesas, recogido por José Luis Raposo Magdalena, alcalde de Pedrafita.
- Feira Degustación da Tenreira de Láncara, que pone en valor la carne de calidad y apoya el sector ganadero rural, recogido por Pablo Rivera Capón (diputado provincial y alcalde sustituto de Láncara).
Finalmente, el premio Camiño cara a sostenibilidade turística fue para la Mancomunidade da Mariña Lucense, representada por Rocío López García, que ejemplifca el turismo respetuoso con el medio ambiente y los recursos naturales. El accésit fue para el Hotel Mogay, por impulsar un turismo responsable y de proximidad, y que fue entregado a Jacobo Lorenzo Gay, gerente del establecimiento.