José Manuel López, portavoz municipal del Partido Popular de Guitiriz, denunció la intención de la alcaldesa Marisol Morandeira de «impoñer un brutal taxazo» a toda la vecindad «para tentar recuperar a situación económica do Concello a costa de esquilmar os petos de todos os guitiricenses». Según explicó, el pleno extraordinario de este jueves servirá para aprobar las nuevas tasas del servicio de recogida de basura, que «nalgúns casos supoñen subas de ata catro veces o importe que se está a pagar na actualidade».
El portavoz popular indicó que la nueva ordenanza diferencia entre viviendas de zona urbana y rural, con incrementos que oscilan entre el 50% y el 100%. También advirtió que autónomos y pequeñas empresas verán incrementos notables: «os restaurantes, mesóns, cafeterías e bares pasarán de pagar 150 a 300 euros, mentres que os supermercados e gasolineras verán multiplicadas por catro as taxas actuais». López atribuyó esta situación a «anos de populismo e derroche dos gobernos socialistas de Guitiriz», asegurando que «agora queren sanear as arcas municipais a costa dos veciños».
El PP local anunció que no apoyará la propuesta y pidió a la alcaldesa que «suprima gastos superfluos e innecesarios» antes de subir impuestos. López citó, entre otros, los 70.000 euros anuales que suponen «o gabinete de prensa contratado na Coruña e o soldo do seu asesor persoal». Los populares consideran que la medida «máis que unha actualización de taxas semella un atraco aos veciños de Guitiriz».